- Katılım
- Ocak 22, 2025
- Mesajlar
- 288,864
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
Dünya turizm sektörünün en prestijli buluşmalarından biri olan World Travel Market (WTM) Londra Uluslararası Turizm Fuarı, kapılarını açarken Türkiye, fuarın en büyük ulusal stantlarından biriyle sektörün merkezine oturdu. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, fuarın açılış gününde sektör profesyonelleriyle bir araya gelerek Türkiye turizminin güçlü ilerlemesini ve rekor hedeflerini paylaştı.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, açılış gününde sektör temsilcileriyle bir araya geldi ve Türkiye turizmine ilişkin güncel verileri paylaştı.
Bakan Ersoy:
Bakan Ersoy, İngiltere pazarında çift haneli büyüme hedeflediklerini belirterek şunları kaydetti: "Bu seneyi İngiltere genelinden 4 milyon 250 bin ziyaretçiyle kapatacağız. Önümüzdeki sene hedefimiz ise 4,5 milyonun üzerinde İngiliz pazarından ziyaretçi almak. Konsantrasyonumuzu sadece İngiltere ile sınırlamıyor, İrlanda gibi yeni çevre destinasyonlara da odaklanıyoruz."
Türkiye'nin artık geleneksel deniz-kum-güneş üçgeninin ötesine geçtiğini vurgulayan Bakan Ersoy, son 7-8 yılda ürün ve kaynak destinasyon çeşitliliği konusunda ciddi yatırımlar yaptıklarını dile getirdi.
Arkeoloji ve Kültür: "Geleceğe Miras Projesi" kapsamındaki arkeolojik kazılar ve gece müzeciliği, yeni turizm ürünleri arasında öne çıkıyor.
Gastronomi: Michelin Guide kapsamının genişlediğini belirten Ersoy, Kapadokya'nın yeni destinasyon olarak katılacağını ve ilerleyen yıllarda tüm Türkiye'nin bu kapsama alınacağını duyurdu.
Galeri: WhatsApp'tan Mac kullanıcıların müjde: Yeni özellik yayınlandı
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, açılış gününde sektör temsilcileriyle bir araya geldi ve Türkiye turizmine ilişkin güncel verileri paylaştı.
Bakan Ersoy:
- '2025 yılının ilk 9 ayında 50 milyon ziyaretçi ve 50 milyar dolar gelir elde ettik. Bu, ziyaretçi sayısında %1,6, gelirde ise %5,7'nin üzerinde artış anlamına geliyor. Yıl sonu hedefimiz olan 64 milyar dolara emin adımlarla ilerliyoruz.'
İngiltere pazarı büyüme odak noktası
Bakan Ersoy, İngiltere pazarında çift haneli büyüme hedeflediklerini belirterek şunları kaydetti: "Bu seneyi İngiltere genelinden 4 milyon 250 bin ziyaretçiyle kapatacağız. Önümüzdeki sene hedefimiz ise 4,5 milyonun üzerinde İngiliz pazarından ziyaretçi almak. Konsantrasyonumuzu sadece İngiltere ile sınırlamıyor, İrlanda gibi yeni çevre destinasyonlara da odaklanıyoruz."
Klasik turizmin ötesinde: Nitelik ve çeşitlilik vurgusu
Türkiye'nin artık geleneksel deniz-kum-güneş üçgeninin ötesine geçtiğini vurgulayan Bakan Ersoy, son 7-8 yılda ürün ve kaynak destinasyon çeşitliliği konusunda ciddi yatırımlar yaptıklarını dile getirdi.
Arkeoloji ve Kültür: "Geleceğe Miras Projesi" kapsamındaki arkeolojik kazılar ve gece müzeciliği, yeni turizm ürünleri arasında öne çıkıyor.
Gastronomi: Michelin Guide kapsamının genişlediğini belirten Ersoy, Kapadokya'nın yeni destinasyon olarak katılacağını ve ilerleyen yıllarda tüm Türkiye'nin bu kapsama alınacağını duyurdu.
Galeri: WhatsApp'tan Mac kullanıcıların müjde: Yeni özellik yayınlandı