- Katılım
- Ocak 22, 2025
- Mesajlar
- 266,420
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
Ülkenin dijital denetim kurumu Cyberspace Administration of China (CAC) tarafından açıklanan yeni kurallara göre, sosyal medya platformlarında sağlık, finans, hukuk ve eğitim gibi hassas konularda içerik paylaşmak isteyen kullanıcıların diplomalarını veya ilgili uzmanlık belgelerini sunmaları zorunlu olacak. Diploması olmayan influencer’lar bu alanlarda içerik üretemeyecek. Çin yönetimi, bu adımı sosyal medyada artan yanlış bilgi ve dezenformasyonla mücadele amacıyla attıklarını belirtti.
Yeni düzenleme yalnızca içerik üreticilerini değil, sosyal medya platformlarını da kapsıyor. Douyin (TikTok’un Çin versiyonu), Bilibili ve Weibo gibi platformlar artık içerik üreticilerinin kimlik ve uzmanlık doğrulamasını yapmakla yükümlü olacak.
Almanya’da casusluk skandalı: Rusya için sabotaj planlayan üç zanlı yargılandı
Ayrıca düzenleme kapsamında, lüks araçlar, pahalı hediyeler ve aşırı tüketim görüntüleri içeren paylaşımlar da denetlenecek. Gizli reklam ve manipülatif yönlendirmeler tespit edilirse hem platform hem de içerik üreticileri yaptırımlarla karşılaşacak. Paylaşımlarda kaynak gösterme zorunluluğu getirilirken, yapay zekâ ile üretilen içeriklerin de izleyiciye bildirilmesi gerekecek.
Çin’in yeni adımı, sosyal medyada bilgi güvenliği ve şeffaflığı artırmayı hedefliyor.
Yeni düzenleme yalnızca içerik üreticilerini değil, sosyal medya platformlarını da kapsıyor. Douyin (TikTok’un Çin versiyonu), Bilibili ve Weibo gibi platformlar artık içerik üreticilerinin kimlik ve uzmanlık doğrulamasını yapmakla yükümlü olacak.
Almanya’da casusluk skandalı: Rusya için sabotaj planlayan üç zanlı yargılandı
Ayrıca düzenleme kapsamında, lüks araçlar, pahalı hediyeler ve aşırı tüketim görüntüleri içeren paylaşımlar da denetlenecek. Gizli reklam ve manipülatif yönlendirmeler tespit edilirse hem platform hem de içerik üreticileri yaptırımlarla karşılaşacak. Paylaşımlarda kaynak gösterme zorunluluğu getirilirken, yapay zekâ ile üretilen içeriklerin de izleyiciye bildirilmesi gerekecek.
Çin’in yeni adımı, sosyal medyada bilgi güvenliği ve şeffaflığı artırmayı hedefliyor.